Мета курсу — розкриття теоретичного змісту екологічних основ ведення садово-паркового господарства з урахуванням сучасних досягнень науки і практики включаючи відтворення та формування паркових біоценозів в урбанізованому середовищі. Дисципліна «Еколого-орієнтоване ведення садово-паркового господарства» включає комплекс спеціальних прикладних положень, їх теоретичне обґрунтування, аналіз існуючих та перспективних технологій створення, формування і вирощування паркових ценозів на засадах сталого екологічного розвитку. Дисципліна базується на низці фундаментальних та спеціальних дисциплін, серед яких екологія, ботаніка, дендрологія, ґрунтознавство тощо інших.
Головними завданнями вивчення дисципліни є формування ґрунтовних теоретичних знань з екологічних основ ведення садово-паркового господарства, набуття необхідних практичних умінь використання теоретичних знань для вирішення управлінських проектних і виробничих завдань з відтворення біоценозів та ведення садово-паркового господарства з урахуванням принципів екозбалансованого розвитку.
Інтегральна компетентність: Здатність розв’язувати комплексні проблеми включно з прийняттям рішень щодо відбору даних та вибору методів досліджень при вивченні об’єктів садово-паркового господарства та їх компонентів (відповідно до спеціалізації) у різних просторово-часових масштабах із використанням комплексу міждисциплінарних даних.
Загальні компетентності згідно освітньо-професійної програми:
ЗК. 3. Здатність приймати обґрунтовані рішення, планувати і здійснювати комплексні дослідження на сучасному рівні з використанням новітніх інформаційних і комунікаційних технологій на основі цілісного системного наукового світогляду з використанням знань в області історії і філософії науки.
ЗК. 4. Здатність виявляти, отримувати і аналізувати інформацію з різних джерел, організовувати та керувати інформацією.
ЗК. 5. Здатність розробляти та управляти науковими проектами, ініціювати організації досліджень в галузі науково-дослідницької та інноваційної діяльності з урахуванням фінансування науково-дослідницьких робіт.
ЗК. 6. Здатність до участі у роботі вітчизняних та міжнародних дослідницьких колективів з вирішення наукових і науково-освітніх завдань.
ЗК. 8. Спроможність ефективно працювати в команді, спілкуватися з фахівцями та експертами різного рівня інших галузей знань.
ЗК. 10. Здатність здійснювати професійну науково-дослідну та виробничу діяльність зберігаючи природне та культурне надбання.
ЗК12. Здатність генерувати нові науково-теоретичні та практично спрямовані ідеї
Фахові компетентності згідно освітньо-професійної програми:
ФК. 2. Вміння формалізовувати фахові прикладні задачі в галузі садово-паркового господарства, алгоритмізовувати їх.
ФК.6. Здатність до ретроспективного аналізу наукового доробку у напрямі дослідження паркових біогеоценозів та урбанізованих екосистем.
ФК.8. Здатність до здійснення моніторингових досліджень на основі використання матеріалів вивчення екологічного стану середовища урбанізрваних екосистем.
В результаті вивчення дисципліни аспірант моє набути наступні програмні результати навчання: ПРН. 1. Володіти сучасними передовими концептуальними та методологічними знаннями при виконанні науково-дослідницької та/або професійної діяльності і на межі предметних галузей знань.
ПРН. 2. Мати ґрунтовні знання предметної області та розуміння професії, знання праць провідних вітчизняних та зарубіжних вчених, фундаментальні праці у галузі дослідження, формулювати мету власного наукового дослідження як складову загально-цивілізаційного процесу.
ПРН. 4. Знати процедуру встановлення інформаційної цінності та якості літературних і фондових джерел.
ПРН. 6. Уміти проводити критичний аналіз, оцінку і синтез нових наукових положень та ідей.
ПРН. 7. Ініціювати, організовувати та проводити комплексні дослідження в галузі науково-дослідницької та інноваційної діяльності, які приводять до отримання нових знань.
ПРН. 8. Формулювати наукову проблему з огляду на ціннісні орієнтири сучасного суспільства та стан її наукової розробки, робочі гіпотези досліджуваної проблеми, які мають розширювати і поглиблювати стан наукових досліджень в обраній сфері.
ПРН. 9. Аналізувати сучасні наукові праці, виявляючи дискусійні та мало досліджені питання, здійснювати моніторинг наукових джерел інформації стосовно досліджуваної проблеми, встановлювати їх інформаційну цінність шляхом порівняльного аналізу з іншими джерелами
ПРН. 10. Проводити професійну інтерпретацію отриманих матеріалів на основі сучасного програмного забезпечення з використанням існуючих теоретичних моделей, створювати власні об’єкт-теорії.
ПРН. 11. Мати досвід спілкування в діалоговому режимі з широкою науковою спільнотою та громадськістю у відповідній галузі наукової та/або професійної діяльності.
ПРН. 13. Професійно презентувати результати своїх досліджень на вітчизняних та міжнародних наукових конференціях, семінарах, мати досвід практичного використання іноземної мови у науковій, інноваційній та педагогічній діяльності.
ПРН. 14. Мати досвід роботи в команді, навички міжособистісної взаємодії.
ПРН. 15. Використовувати сучасні інформаційні та комунікативні технології при спілкуванні, обміні інформацією, зборі, аналізі, обробці, інтерпретації джерел.
ПРН. 17. Мати здатність діяти соціально свідомо і відповідально на основі етичних мотивів, приймати обґрунтовані рішення, саморозвиватися і самовдосконалюватися, нести відповідальність за новизну наукових досліджень та прийняття експертних рішень, здатність мотивувати співробітників та рухатися до спільної мети.
- Викладач: Пушка Ірина Михайлівна