Мета: дисципліна «Лісозахист» повинна дати майбутньому фахівцеві сучасні теоретичні знання і практичні навички з питань захисту лісових рослин і на основі аналізу сучасних досягнень науки планувати профілактичні і захисні заходи з використанням найбільш безпечних для довкілля засобів і заходів.
Завдання: успішно планувати і проводити заходи захисту лісових насаджень.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати: загальні відомості про асортимент засобів захисту рослин, що застосовуються у даній галузі, їх класифікацію і регламентацію застосування;
фактори, що посилюють чи послаблюють дію певних засобів і заходів, дію пестицидів та інших засобів на рослини;
терміни та визначення, що застосовуються у даній галузі;
безпечність певних засобів і заходів відносно довкілля, їх післядію і кругообіг у природі;
шляхи запобігання формуванню резистентності шкідливих організмів до засобів захисту.
вміти: діагностувати більшість патологічних змін, що відбулися в рослинах та визначати причини і екологічні передумови їх виникнення;
оцінювати фактори, що впливають на розвиток і поширення шкідливих організмів.
Місце дисципліни у структурно-логічній схемі підготовки здобувачів вищої освіти: «Лісозахист» є обовязковою дисципліною, яка вивчається на другому курсі. Дисципліні передують вивчення таких предметів, як Ботаніка, Лісорозведення та Заповідне лісознавство.
Інтегральна компетентність. Здатність розв’язувати спеціалізовані задачі та практичні проблеми у лісовій галузі професійної діяльності, що передбачає застосування певних теорій і методів відповідної науки і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
Загальні компетентності:
- здатність до усної комунікації і письмової державною мовою та володіння іноземною для отримання необхідної фахової інформації з інтернет-ресурсів;
- знання та розуміння предметної області опановувати сучасні дисципліни;
- прагнення до збереження навколишнього середовища;
- наполегливість у досягненні цілей та здатність оцінювати власно виконану роботу;
- навички здійснення безпечної діяльності.
Фахові компетентності:
- здатність аналізувати стан дерев, лісостанів, особливості їх росту і розвитку на основі вивчення дослідних даних, літературних джерел та нормативно-довідкових матеріалів;
- здатність вибрати типове обладнання та інструменти для вирішення сформульованого завдання, а також оцінити економічну ефективність його виконання.
Програмні результати навчання:
- використовувати усно і письмово українську мову та вміти спілкуватись іноземною мовою у колі фахівців лісового господарства;
- здійснювати підбір і використання необхідного обладнання, інструментів для організації виробничого процесу з урахуванням екологічних, технічних та технологічних можливостей;
- здійснювати підбір і використання необхідного обладнання, інструментів для організації виробничого процесу з урахуванням екологічних, технічних та технологічних можливостей;
- організувати результативні та безпечні умови праці.
- Викладач: Адаменко Світлана Анатоліївна
- Викладач: Черниш Віталій Іванович