Мета: здобути теоретичні знання та набути практичних навичок із харчової хімії та біопроцесів.

Завдання: вивчення складу макро- і мікронутрієнтів продовольчої сировини, напівфабрикатів і харчових продуктів; залежності форм зв’язку води і термінів збереження харчових продуктів; вмісту в харчових продуктах основних компонентів їжі (білків, ліпідів, вуглеводів) та потреба організму в них; вмісту в харчових продуктах і потреби організму в мінеральних речовинах, вітамінах, кислотах і інших нутрієнтах; джерел вмісту компонентів їжі; властивостей окремих нутрієнтів харчових продуктів; перетворень основних компонентів їжі (білків, ліпідів, вуглеводів) під час виробництва і зберігання продуктів харчування; властивостей неаліментарних речовин і шляхів зниження їх інгібувальної дії; мікробіологічних процесів; основ раціонального харчування; створення продуктів здорового (функціонального) харчування; впливи харчових чинників на функції органів травлення.

Цілі курсу:

  • розуміння сутності перетворень макро-і мікронутрієнтів під час технологічного процесу;
  • розуміння сутності фізіологічних процесів, анатомічної будови і хімічного складу рослинної сировини
  • використовувати ферменти в харчових технологіях;
  • створювати екологічно безпечні харчові продукти і продукти суміжних виробництв;
  • якісно та кількісно визначати білки, жири, вуглеводи, вологість в харчових продуктах;
  • регулювати і визначати кислотність харчових продуктів;
  • проводити контроль якості і безпечності сировини, напівфабрикатів і харчових продуктів;
  • здійснювати безпечну діяльність під час виконання фахової роботи.

Інтегральна компетентність – здатність розв’язувати типові спеціалізовані задачі та практичні проблеми технологічного і технічного характеру, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов у виробничих умовах підприємств харчової промисловості та у процесі навчання, що передбачає застосування теоретичних основ і методів харчових технологій.

Компетентності:

Загальні

К 09. Навички здійснення безпечної діяльності .

Фахові

К 1. Здатність здійснювати виробництво харчових продуктів і продуктів суміжних виробництв на основі розуміння сутності перетворень основних компонентів продовольчої сировини впродовж технологічного процесу.

К 2. Здатність проводити контроль якості та безпечності сировини, напівфабрикатів і харчових продуктів у відповідності до методів аналізу.

К 5. Здатність виконувати роботи з зберігання та перероблення рослинної сировини на основі розуміння  сутності фізіологічних процесів, анатомічної будови та хімічного складу.

К 15. Здатність здійснювати виробництво харчових продуктів і продуктів суміжних виробництв на основі розуміння сутності перетворень основних компонентів продовольчої сировини впродовж технологічного процесу.

К 17. Здатність проводити контроль якості та безпечності сировини, напівфабрикатів і харчових продуктів із застосуванням сучасних методів.

К 21. Здатність виконувати роботи з ефективного зберігання та перероблення рослинної сировини на основі розуміння сутності фізіологічних процесів, анатомічної будови та хімічного складу.

К 22. Здатність організовувати безпечну роботу виробничої дільниці (підрозділу) з урахуванням вимог законодавства.

Програмні результати навчання:

ПРН 3. Базові знання технологічних процесів харчових виробництв і закономірностей фізико-хімічних, біохімічних і мікробіологічних перетворень основних компонентів продовольчої сировини під час виробництва та зберігання харчових продуктів.

ПРН 4. Вміти визначати показники якості сировини, напівфабрикатів і готових продуктів відповідно до нормативних вимог за допомогою методів аналізу (або контролю)

ПРН 05. Базові знання технологічних процесів харчових виробництв і закономірностей фізико-хімічних, біохімічних і мікробіологічних перетворень основних компонентів продовольчої сировини під час виробництва та зберігання харчових продуктів.

ПРН 08. Вміти визначати показники якості сировини, напівфабрикатів і готових продуктів відповідно до нормативних вимог за допомогою сучасних методів аналізу (або контролю).

ПРН 11. Дотримуватися правил техніки безпеки й організовувати безпечні умови праці під час виробничої діяльності.

ПРН 16. Базові знання з фізіологічних процесів, хімічного складу, анатомічної будови рослинної сировини з розумінням засад раціонального використання районованих і перспективних сортів для зберігання та перероблення в харчові продукти.

ПРН 22. Мати базові знання з фізіологічних процесів, хімічного складу, анатомічної будови рослинної сировини з розумінням засад раціонального використання районованих і перспективних сортів для зберігання та перероблення в харчові продукти.