Мета: здобути теоретичні знання та набути практичних навичок із харчової хімії та біопроцесів.
Завдання: вивчення складу макро- і мікронутрієнтів продовольчої сировини, напівфабрикатів і харчових продуктів; залежності форм зв’язку води і термінів збереження харчових продуктів; вмісту в харчових продуктах основних компонентів їжі (білків, ліпідів, вуглеводів) та потреба організму в них; вмісту в харчових продуктах і потреби організму в мінеральних речовинах, вітамінах, кислотах і інших нутрієнтах; джерел вмісту компонентів їжі; властивостей окремих нутрієнтів харчових продуктів; перетворень основних компонентів їжі (білків, ліпідів, вуглеводів) під час виробництва і зберігання продуктів харчування; властивостей неаліментарних речовин і шляхів зниження їх інгібувальної дії; мікробіологічних процесів; основ раціонального харчування; створення продуктів здорового (функціонального) харчування; впливи харчових чинників на функції органів травлення.
Цілі курсу:
- розуміння сутності перетворень макро-і мікронутрієнтів під час технологічного процесу;
- розуміння сутності фізіологічних процесів, анатомічної будови і хімічного складу рослинної сировини
- використовувати ферменти в харчових технологіях;
- створювати екологічно безпечні харчові продукти і продукти суміжних виробництв;
- якісно та кількісно визначати білки, жири, вуглеводи, вологість в харчових продуктах;
- регулювати і визначати кислотність харчових продуктів;
- проводити контроль якості і безпечності сировини, напівфабрикатів і харчових продуктів;
- здійснювати безпечну діяльність під час виконання фахової роботи.
Інтегральна компетентність – здатність розв’язувати типові спеціалізовані задачі та практичні проблеми технологічного і технічного характеру, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов у виробничих умовах підприємств харчової промисловості та у процесі навчання, що передбачає застосування теоретичних основ і методів харчових технологій.
Компетентності:
Загальні
К 09. Навички здійснення безпечної діяльності .
Фахові
К 1. Здатність здійснювати виробництво харчових продуктів і продуктів суміжних виробництв на основі розуміння сутності перетворень основних компонентів продовольчої сировини впродовж технологічного процесу.
К 2. Здатність проводити контроль якості та безпечності сировини, напівфабрикатів і харчових продуктів у відповідності до методів аналізу.
К 5. Здатність виконувати роботи з зберігання та перероблення рослинної сировини на основі розуміння сутності фізіологічних процесів, анатомічної будови та хімічного складу.
К 15. Здатність здійснювати виробництво харчових продуктів і продуктів суміжних виробництв на основі розуміння сутності перетворень основних компонентів продовольчої сировини впродовж технологічного процесу.
К 17. Здатність проводити контроль якості та безпечності сировини, напівфабрикатів і харчових продуктів із застосуванням сучасних методів.
К 21. Здатність виконувати роботи з ефективного зберігання та перероблення рослинної сировини на основі розуміння сутності фізіологічних процесів, анатомічної будови та хімічного складу.
К 22. Здатність організовувати безпечну роботу виробничої дільниці (підрозділу) з урахуванням вимог законодавства.
Програмні результати навчання:
ПРН 3. Базові знання технологічних процесів харчових виробництв і закономірностей фізико-хімічних, біохімічних і мікробіологічних перетворень основних компонентів продовольчої сировини під час виробництва та зберігання харчових продуктів.
ПРН 4. Вміти визначати показники якості сировини, напівфабрикатів і готових продуктів відповідно до нормативних вимог за допомогою методів аналізу (або контролю)
ПРН 05. Базові знання технологічних процесів харчових виробництв і закономірностей фізико-хімічних, біохімічних і мікробіологічних перетворень основних компонентів продовольчої сировини під час виробництва та зберігання харчових продуктів.
ПРН 08. Вміти визначати показники якості сировини, напівфабрикатів і готових продуктів відповідно до нормативних вимог за допомогою сучасних методів аналізу (або контролю).
ПРН 11. Дотримуватися правил техніки безпеки й організовувати безпечні умови праці під час виробничої діяльності.
ПРН 16. Базові знання з фізіологічних процесів, хімічного складу, анатомічної будови рослинної сировини з розумінням засад раціонального використання районованих і перспективних сортів для зберігання та перероблення в харчові продукти.
ПРН 22. Мати базові знання з фізіологічних процесів, хімічного складу, анатомічної будови рослинної сировини з розумінням засад раціонального використання районованих і перспективних сортів для зберігання та перероблення в харчові продукти.
- Викладач: Дрозд Ольга Олександрівна