Метою навчальної дисципліни є розвиток творчого мислення, ознайомлення з елементами математичного планування, організації та проведення наукових досліджень, розробки і випробувань нових технічних засобів, організації винахідницької роботи на виробництві.
Завданнями дисципліни є:
- ознайомлення з організацією, плануванням та прогнозуванням наукових досліджень;
- освоєння методів теоретичних та експериментальних досліджень;
- набуття навичок математичної обробки, аналізу і представлення результатів досліджень.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати:
– джерела науково-технічної і патентної інформації;
– організаційні форми проведення наукових досліджень і підготовки наукових кадрів;
– методи планування експерименту, обробки та аналізу експериментальних даних;
– основні положення стандартів щодо оформлення результатів наукових досліджень;
вміти:
– провести пошук літератури за заданою темою;
– виконати огляд літературної інформації;
– сформулювати гіпотезу і завдання теоретичних досліджень;
– сформулювати мету і завдання експерименту;
– скласти план експерименту, обробити його результати;
– оформити звіт за результатами досліджень;
– написати наукову статтю.
Предмет навчальної дисципліни:
Сучасна методологія науки як дисципліна, сукупність методологічних засобів науки, система організації науково-дослідницької діяльності.
Місце навчальної дисципліни у структурно-логічній схемі. Навчальна дисципліна «Методологія і організація наукових досліджень» для підготовки фахівців за спеціальністю 208 «Агроінженерія» освітньо-кваліфікаційного рівня магістр на основі ОКР «бакалавр» відноситься до циклу дисциплін професійної та практичної підготовки і завершує формування майбутнього магістра.
Програмні результати навчання:
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей.
Інтегральна компетентність:
здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі агропромислового виробництва та у процесі навчання, що передбачає застосування визначених теорій та методів відповідної науки і характеризується певною невизначеністю умов і вимог.
Загальні компетентності магістра з агроінженерії – здатності до реалізації навчальних та соціальних завдань:
– здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
– знання та розуміння предметної області та розуміння аспектів професійної діяльності.
– здатність приймати обґрунтовані рішення.
– навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
Професійні компетентності магістра з агроінженерії – здатності до реалізації професійних обов’язків за видами професійних робіт:
– здатність здійснювати наукові та прикладні дослідження для створення нових та удосконалення існуючих технологічних систем сільськогосподарського призначення, пошуку оптимальних методів їх експлуатації;
– здатність застосовувати методи теорії подібності та аналізу розмірностей, математичної статистики, теорії масового обслуговування, системного аналізу для розв’язування складних задач і проблем сільськогосподарського виробництва;
– здатність використовувати сучасні методи моделювання технологічних процесів і систем для створення моделей механізованих технологічних процесів сільськогосподарського виробництва;
– здатність застосовувати сучасні інформаційні та комп’ютерні технології для вирішення професійних завдань;
– здатність розв’язувати задачі оптимізації і приймати ефективні рішення з питань використання машини і техніки в рослинництві, тваринництві, зберіганні, первинній обробці і транспортуванні сільськогосподарської продукції;
– здатність проектувати й використовувати мехатронні системи машин і засоби механізації сільськогосподарського виробництва;
– здатність прогнозувати і забезпечувати технічну готовність сільськогосподарської техніки;
– здатність до отримання і аналізу інформації щодо тенденцій розвитку аграрних наук, технологій і техніки в сільськогосподарському виробництві;
– здатність використовувати нормативно-законодавчу базу з метою правового захисту об’єктів інтелектуальної власності, які розробляються та знаходяться в господарському обігу.
- Teacher: Іван Олександрович Лісовий