У теорії і практиці сучасної вищої школи накопичено великий науковий потенціал, який повинен лягти в основу формування нової формації науково-компетентних фахівців, що творчо мислять, вільно орієнтуються в інформаційному просторі, самостійно опановують світоглядні парадигми. Щоб усвідомлювати соціально-інноваційні процеси, вирішувати складні проблеми, потрібно досконало володіти науковим апаратом, логікою художньо-творчого мислення, умінням аналізувати й прогнозувати розвиток подій. У зв’язку з цим значно зросла потреба ефективної підготовки здобувачів до самостійної, творчої, дослідницької діяльності

Метою дисципліни є підготовка аспірантів з питань планування та проведення наукового експерименту згідно кола їх наукових інтересів у галузі садово-паркового господарства.

Завдання дисципліни полягає в формуванні у аспірантів теоретичних знань та відповідних практичних навичок організації, планування та проведення наукового експерименту за обраною тематикою наукових досліджень у галузі садово-паркового господарства.

У результаті вивчення навчальної дисципліни аспірант повинен

знати: загальноприйняті та спеціальні методи та методики наукових досліджень, які використовують у галузі садово-паркового господарства; поняття проблеми, теми та предмета наукових досліджень, методологічні основи та етапи наукових досліджень; способи отримання необхідної наукової інформації; методи опрацювання наукової літератури та її огляд; особливості досліджень з окремими культурами; основи статистичного аналізу результатів досліджень, тощо.

вміти: користуватись навчальною, науково-методичною та нормативно-довідковою літературою включаючи і можливості Інтернету; здійснювати опрацювання та узагальнення інформації з наукових джерел; планувати та проводити прикладні наукові дослідження з використанням стандартних методик; вміти застосовувати на практиці методики щодо вивчення окремих культур; піддавати статистичній обробці результати наукових досліджень, формулювати висновки, оформляти результати наукової дослідної роботи відповідно до вимог для звіту або публікації.

Основні компетенції, що має набути аспірант після вивчення курсу методології наукових досліджень за спеціальністю, спрямовані на створення засад для досягнення більших результатів в процесі креативного мислення та вирішення нетипових задач у галузі садово-паркового господарства.

Інтегральна компетентність Здатність розв’язувати комплексні проблеми включно з прийняттям рішень щодо відбору даних та вибору методів досліджень при вивченні об’єктів садово-паркового господарства та їх компонентів (відповідно до спеціалізації) у різних просторово-часових масштабах із використанням комплексу міждисциплінарних даних.

Загальні компетентності:

ЗК. 2.  Здатність до критичного аналізу та оцінювання сучасних наукових досягнень при вирішенні дослідницьких і практичних завдань, в тому числі в міждисциплінарних областях.

ЗК12. Здатність генерувати нові науково-теоретичні та практично спрямовані ідеї.

Фахові компетенції:

ФК. 1. Здатність формулювати наукову проблему, розробляти робочі гіпотези, визначати актуальність, мету, завдання, які необхідно вирішити для досягнення мети, оцінювати необхідні ресурси та час для реалізації, що передбачає глибоке переосмислення наявних та створення нових цілісних знань та/або професійної практики.

ФК. 2. Вміння формалізовувати фахові прикладні задачі в галузі садово-паркового  господарства, алгоритмізовувати їх.

ФК.10. Володіти навичками використання знань провідних вітчизняних та зарубіжних наукових шкіл, окремих вчених в галузі садово-паркового господарства для трактування результатів власного наукового дослідження.

програмними результатами навчання:

ПРН. 1. Володіти сучасними передовими концептуальними та методологічними знаннями при виконанні науково-дослідницької та/або професійної діяльності і на межі предметних галузей знань.

ПРН. 2. Мати ґрунтовні знання предметної області та розуміння професії, знання праць провідних вітчизняних та зарубіжних вчених, фундаментальні праці у галузі дослідження, формулювати мету власного наукового дослідження як складову загально-цивілізаційного процесу.

ПРН. 5. Знати принципи організації, форми здійснення навчального процесу в сучасних умовах, його наукового, навчально-методичного та нормативного забезпечення, опрацювання наукових та інформаційних джерел при підготовці занять, застосування активних методик викладання.

ПРН. 8. Формулювати наукову проблему з огляду на ціннісні орієнтири сучасного суспільства та стан її наукової розробки, робочі гіпотези досліджуваної проблеми, які мають розширювати і поглиблювати стан наукових досліджень в обраній сфері.

ПРН. 10. Проводити професійну інтерпретацію отриманих матеріалів на основі сучасного програмного забезпечення з використанням існуючих теоретичних моделей, створювати власні об’єкт-теорії. 

У структурно-логічній схемі освітньої програми третього (доктор філософії) рівня вищої освіти, дисципліна методологія наукових досліджень за спеціальністю викладається на першому курсі у першому семестрі. Передумовою вивченню дисципліни є здобуття другого (магістерського) рівня вищої освіти.

Логічним продовженням вивчення методології наукових досліджень за спеціальністю є математичне моделювання та планування експерименту, семінари за спеціальністю, написання статей, дисертаційної роботи.