Мета курсу (інтегральна компетентність) – здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у сфері екології, охорони довкілля та збалансованого природокористування при здійсненні професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та здійснення інновацій, та характеризуються комплексністю і визначеністю умов та вимог.
Цілі курсу (програмні компетентності):
- вчитись і оволодівати сучасними знаннями;
- мати обізнаність на рівні новітніх досягнень, необхідних для дослідницької та/або інноваційної діяльності у сфері екології, охорони довкілля та збалансованого природокористування;
- застосовувати міждисциплінарні підходи при критичному осмисленні екологічних проблем;
- оцінювати рівень негативного впливу природних та антропогенних факторів екологічної небезпеки;
- вміти організовувати роботи, пов’язані з оцінкою екологічного стану, захистом довкілля та оптимізацією природокористування, в умовах неповної інформації та суперечливих вимог;
Програмні результати навчання:
- знати особливості впливу екологічних факторів на ліс і довкілля;
- розуміти можливості лісівництва у справі поліпшення екологічних умов лісових та прилеглих територій;
- знати принципи побудови фітоценологічної та лісівничо-екологічної класифікації типів лісу;
- знати сучасні типологічні класифікації в Україні та зарубіжних країнах;
- вміти застосувати знання лісової екології для ведення лісового господарства ;
- вміти користуватися лісівничо-екологічною та фітоценотичною класифікаціями при визначенні лісорослинних умов, типів лісу, типів деревостанів.
Короткий зміст курсу:
Лісова екологія та її основні поняття. Основи екологічної класифікації рослин та структура біоценозів. Лісова екосистема. Вплив на ліс ґрунтово-кліматичних умов. Витоки лісової типології та напрямки її розвитку. Лісівничо-екологічна типологія Алєксєєва-Погребняка. Сучасний стан лісової типології в Україні та світі. Контроль за охороною, захистом, використанням та відтворенням лісів. Визначення особливостей відношення деревних порід до вибагливості ґрунту та потреби елементів живлення. Вивчення лісової фауни та особливостей її впливу на ліс. Наглядне ознайомлення з лісовими та парковими насадженнями. Визначення стану навколишнього середовища за різноманітністю лишайників. Вплив кліматичних умов на формування лісової рослинності. Вивчення основних трав’янистих рослин-індикаторів лісорослинних умов. Визначення типів лісорослинних умов і типів лісу.
- Teacher: Світлана Анатоліївна Адаменко
- Teacher: Володимир Петрович Шлапак