Мета дисципліни: з’ясувати, які є методи взаємозв’язків між різними деревними і іншими організмами, які утворюють певне біологічне середовище, а також взаємозв’язків між цими організмами і тим навколишнім середовищем в якому вони існують.

Завдання дисципліни: визначити, що собою являє методологія науково-дослідної роботи; показати можливі підходи до комплексного оцінювання лісових насаджень.

Після закінчення даного курсу, вивчаються такі дисципліни, як сучасні методи відтворення лісових насаджень, аналітичні методи дослідження лісових екосистем та ін.

У результаті вивчення навчальної дисципліни слухач повинен:

знати:

- перелік та методику робіт, які здійснюються під час моніторингових досліджень різних рівнів;

- основи фітоценотичної структури лісових насаджень;

- особливості впливу екологічних факторів на ліс і довкілля;

- які існують міжнародні лісові науково-дослідні організації, яка їх діяльність;

- стан лісової науки в Україні, принципи роботи з науковою літературою.

вміти:

- оцінювати роль зелених насаджень в оздоровленні довкілля,

- застосувати знання лісової екології для ведення лісового господарства;

- оцінювати біоекологічний стан деревних рослин, їх стійкість.

Інтегральна компетентність.  Здатність розв’язувати складні наукові задачі та проблеми, включно з прийняттям рішень щодо відбору даних та вибору методів досліджень для вивчення лісових біогеоценозів (відповідно до спеціалізації) у різних просторово-часових масштабах із використанням комплексу міждисциплінарних даних, в умовах глобальних змін навколишнього середовища.

Загальні компетентності. Креативність, здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу; Здатність приймати обґрунтовані рішення, планувати і здійснювати комплексні дослідження на сучасному рівні з використанням новітніх інформаційних і комунікаційних технологій на основі цілісного системного наукового світогляду з використанням знань в області історії і філософії науки; Здатність виявляти, отримувати й аналізувати інформацію з різних джерел, організовувати та керувати інформацією.

Фахові компетентності. Здатність формулювати наукову проблему, розробляти робочі гіпотези, визначати актуальність, мету, завдання, які необхідно вирішити для досягнення мети, оцінювати необхідні ресурси та час для реалізації, що передбачає глибоке переосмислення наявних та створення нових цілісних знань та/або професійної практики; Здатність аналізувати, систематизувати та узагальнювати результати проведених експериментів і досліджень; робити висновки на основі одержаних досліджень, застосовувати їх у науковій та практичній сфері, володіти методами і технологіями обробки лісогосподарської інформації, ГІС-технологіями і моделювання, створювати бази даних і використовувати інтернет-ресурси.