Мета курсу (інтегральна компетентність) – Здатність розв’язувати складні наукові задачі та проблеми, включно з прийняттям рішень щодо відбору даних та вибору методів досліджень для вивчення лісових біогеоценозів (відповідно до спеціалізації) у різних просторово-часових масштабах із використанням комплексу міждисциплінарних даних, в умовах глобальних змін навколишнього середовища.

Цілі курсу (програмні компетентності):

-                     критично аналізувати та оцінювати сучасні наукові досягнення при вирішенні дослідницьких і практичних завдань, в тому числі в міждисциплінарних областях;

-                     виявляти, отримувати й аналізувати інформацію з різних джерел, організовувати та керувати інформацією;

-                     формулювати наукову проблему, розробляти робочі гіпотези, визначати актуальність, мету, завдання, які необхідно вирішити для досягнення мети, оцінювати необхідні ресурси та час для реалізації, що передбачає глибоке переосмислення наявних та створення нових цілісних знань та/або професійної практики;

-                     вміти формалізовувати фахові прикладні задачі в галузі лісового господарства, алгоритмізовувати їх;

-                     дотримуватись норм наукової етики, авторського і суміжних прав інтелектуальної власності; державної та міжнародної систем правової охорони інтелектуальної власності;

-                     знати і дотримуватись норм наукової етики і академічної чесності.

Програмні результати навчання:

- знати історію формування засад лісознавства та лісівництва; результати реалізації концепції сталого розвитку лісового господарства, глобальні проблеми сталого розвитку лісового господарства;

- володіти сучасними передовими концептуальними та методологічними знаннями при виконанні науково-дослідницької та/або професійної діяльності і на межі предметних галузей знань;

- уміти проводити критичний аналіз, оцінку і синтез нових наукових положень та ідей;

- формулювати наукову проблему з огляду на ціннісні орієнтири сучасного суспільства та стан її наукової розробки, робочі гіпотези досліджуваної проблеми, які мають розширювати і поглиблювати стан наукових досліджень у сфері лісового господарства;

- аналізувати наукові праці, виявляючи дискусійні та малодосліджені питання, здійснювати моніторинг наукових джерел інформації стосовно проблеми, яка досліджується встановлювати їх інформаційну цінність шляхом порівняльного аналізу з іншими джерелами;

- використовувати сучасні інформаційні та комунікативні технології при спілкуванні, обміні інформацією, зборі, аналізі, обробці, інтерпретації джерел.

Короткий зміст курсу:

Історія формування засад лісознавства та лісівництва. Розвиток науково-технічного прогресу та його наслідки. Основні принципи сучасної парадигми лісознавства і лісівництва. Результати реалізації концепції сталого розвитку лісового господарства в Правобережному Лісостепу України. Нарощування природного потенціалу лісів та збереження їх біологічного різноманіття. Лісові екосистеми України. Роль лісових екосистем в пом’якшенні кліматичних змін та напрями адаптації лісового господарства до них. Підвищення стійкості лісових екосистем до впливу негативних факторів середовища. Результати реалізації концепції сталого розвитку лісового господарства України. Розширення робіт із захисного лісорозведення і агролісомеліорації.