Головною метою курсу „Лісознавстває ознайомлення студентів з особливостями росту дерев. Навчити їх враховувати місцеві грунтово-кліматичні умови та біологічні особливості деревних порід, проектувати і створювати досить стійкі та ефективно діючі насадження.

Майбутній спеціаліст повинен глибоко засвоїти природу лісу, закони і закономірності його життя, щоб грамотно здійснювати свою практичну діяльність у будь-якій сфері лісогосподарського виробництва.

В завдання дисципліни входить: вивчення студентами природи лісу, його біології, морфології, географії й типології. Детально розглядається взаємодія лісу з екологічними факторами, поновлення та формування лісових насаджень.

В результаті вивчення даної дисципліни студенти повинні:

знати – компоненти лісу  та лісівницькі поняття, що характеризують лісові насадження, взаємодію лісу і екологічних факторів; природу лісових насаджень, значення лісів в сучасних умовах для народного господарства; лісову типологію і її значення для ведення лісового господарства; види користування лісом, поділ лісів на групи та особливості ведення господарства в них.

вміти – провести лісівницький опис насадження; провести облік природного поповнення; виділити і описати в натурі тип лісорослинних умов, тип дерево стану, тип лісу; пояснити причини і наслідки зміни деревних порід.

Дана дисципліна спирається на знання, здобуті студентами у вивченні дендрології, фізіології деревних рослин (дендрофізіології), ґрунтознавства, лісової метеорології, фітопатології та ентомології, лісової таксації та інших суміжних дисциплін.

Інтегральна компетенція. Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у певній галузі професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог.

Загальні компетентності:

1.Знання і розуміння предметної області та розуміння професії;

2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях;

3. Здатність вчитися і оволодівати сучасними.

Фахові компетентності:

  1. Здатність застосовувати знання, уміння лісівничої науки й практичний досвід ведення лісового господарства;
  2. Здатність використовувати знання й практичні навички для аналізу біологічних явищ і процесів, біометричної обробки дослідних даних та їх математичного моделювання;
  3. Здатність аналізувати стан дерев, лісостанів, особливості їх росту і розвитку на основі вивчення дослідних даних, літературних джерел та нормативно-довідкових матеріалів;
  4. Здатність вирішувати поставлені завдання зі створення насаджень, їх вирощування та формування на основі вивчення літературних та нормативних джерел, передового виробничого досвіду;
  5. Здатність вирішувати поставлені завдання з інвентаризації лісів, оцінювати лісові ресурси та продукцію;
  6. Здатність планувати й реалізовувати ефективні заходи з організації господарства, підвищення продуктивності насаджень та їх біологічної стійкості, ощадливого на екологічних засадах використання лісових ресурсів.

Програмні результати навчання:

  1. Володіти базовими гуманітарними, природничо-науковими та професійними знаннями для вирішення завдань з організації та ведення лісового господарства;
  2. Розуміти і застосовувати особливості процесів росту і розвитку лісових насаджень, теорії та принципи ведення лісового і мисливського господарства для вирішення завдань професійної діяльності;
  3. Застосовувати лісівничі загальновідомі методи збору дослідного матеріалу та його статистичного опрацювання;
  4. Аналізувати результати досліджень лісівничо-таксаційних показників дерев, деревостанів, їх продуктивності, стану насаджень та довкілля, стану мисливських тварин та їх кормової бази;
  5. Оцінювати значимість отриманих результатів досліджень дерев, деревостанів, насаджень, лісових масивів і стану довкілля, стану мисливських тварин та їх кормової бази і робити аргументовані висновки;
  6. Інтегрувати та удосконалювати виробничі процеси ведення лісового господарства відповідно до чинних вимог;
  7. Впроваджувати розроблені проектні рішення у виробництво та забезпечувати ведення лісового господарства на засадах наближеного до природи лісівництва;
  8. Аналізувати результати досліджень лісівничо-таксаційних показників деревостанів, їх продуктивності, стану насаджень та довкілля;
  9. Оцінювати і аргументувати значимість отриманих результатів досліджень деревостанів, насаджень, лісових масивів і стану довкілля.